Щоденне вживання близько 0,9 літра кави (близько шести стандартних чашок) знижує ризик розвитку розсіяного склерозу. З цієї причини медики у профілактичних цілях рекомендували вживання напою молодим і дорослим людям. Дослідження авторів опубліковано в Journal of Neurology Neurosurgery & Psychiatry, пише Lenta.ru.
Свої рекомендації вчені пояснюють такими причинами. Кофеїн, що міститься в напої, володіє нейропротекторними властивостями і може пригнічувати утворення хімічних сполук, що беруть участь у запальній реакції, пов'язаної з виникненням розсіяного склерозу. Медики провели два репрезентативних дослідження.
У першому спостерігалися 1 620 дорослих з розсіяним склерозом і 2 788 здорових людей зі Швеції, у другому - 1 159 дорослих з розсіяним склерозом і 1 172 здорових людей із США. У першому дослідженні учасникам було запропоновано дати кількісну оцінку обсягів кави, що випивається щодня протягом життя з 15-19 до 40 років.
У другому дослідженні учасників запитували про максимально споживані порції кави. Тих, хто щодня випивав одну або кілька чашок напою, просили згадати, коли вони почали вживати каву на регулярній основі. У своїй роботі вчені провели оцінку впливу споживання кави на розвиток розсіяного склерозу.
Дані зі Швеції показали, що ризик розвитку розсіяного склерозу в тих, хто щодня випивав шість чашок кави протягом останніх п'яти-десяти років, нижче на 28-30 відсотків, ніж у тих, хто не пив напою. Аналогічні результати показало дослідження, проведене в США.
Вчені зазначають, що вони не впевнені у прямому зв'язку між низьким ризиком розвитку розсіяного склерозу і вживанням кави. Тим часом, як зазначають медики, дослідження, проведені на тваринах, вказують на користь вживання кави для профілактики нейродегенеративних захворювань (хвороб Альцгеймера і Паркінсона).
Розсіяний склероз пов'язаний з ураженням оболонок спинного та головного мозку, нервові тканини яких замінюються на сполучні. Захворювання загрожує людям у віці 15-40 років. Як причини захворювання називаються вірусні або бактеріальні фактори. У світі число хворих із розсіяним склерозом перевищує два мільйони людей.
Нагадаємо, вчені встановили прямий зв'язок між вживанням цукру та порушенням мозкової діяльності.
Хто ми такі: Про нас та Контакти. Як ми пишемо новини та наші принципи: Редакційний кодекс. Ми старались, якщо вам сподобалось – задонатьте.
Якщо Ви помітили орфографічну помилку, напишіть нам.