Лише один висококалорійний сендвіч з яйцем, шинкою і сиром, з'їдений зранку, ускладнює роботу кровоносних судин аж до обіду і потенційно може вести до небезпечного захворювання - атеросклерозу, встановили канадські вчені. Їх працю було презентовано на національному конгресі з проблем серцево-судинної системи. Про це сказано в прес-релізі Heart and Stroke Foundation of Canada.
Група вчених з Університету Калгарі під керівництвом дослідника Вінсента Лі вивчала вплив багатих жирами сендвічів на здоров'я добровольців-студентів, які не курили і в цілому були здорові.
Жири можуть накопичуватися в кровоносних судинах десятиліттями, наголошується в прес-релізі. Вчені пояснюють, що одна з важливих ознак "хорошого самопочуття" судин - об'єм крові, який здатний пройти через артерії на руці в разі, якщо їх робота буде тимчасово ускладнена. Цей фактор вимірюється за допомогою швидкісного тимчасового інтеграла. Цей показник можна виміряти з використанням доплерометрії в стані спокою і після стиснення руки за допомогою манжети для вимірювання тиску.
Метою дослідження вчені ставили вимір впливу однієї порції висококалорійної їжі на функцію дрібних кровоносних судин, капілярів, а також в цілому на стан кровоносної системи.
Стан студентів вивчалося двічі: один раз, коли вони не снідали, і другий - коли один раз в день вони з'їдати два сендвічі загальною калорійністю 900 калорій, і які містять 50 грам жирів. Дві години опісля після з’їдання таких сендвічів, їх VTI зменшився на 15-20%, встановили дослідники.
Однократне вживання такої їжі має оборотний ефект, але дослідження показує, що висококалорійна їжа може пошкодити судинах значно швидше і сильніше, ніж можна подумати.
"Я не хочу сказати:" Ніколи не їжте сендвічі ". Але ви можете бачити, як за такого харчування зростає жир на стінках ваших артерій", - сказав доктор Андерсон.
На думку дослідників, проведена робота нагадує про те, що спосіб життя і харчові звички лежать в основі профілактики серцево-судинних захворювань.
Нагадаємо, так звану "безпечну дозу алкоголю" вивели експерти Міжнародної організації праці та Всесвітньої організації охорони здоров'я. Це 12,8 грам чистого спирту.
Хто ми такі: Про нас та Контакти. Як ми пишемо новини та наші принципи: Редакційний кодекс. Ми старались, якщо вам сподобалось – задонатьте.
Якщо Ви помітили орфографічну помилку, напишіть нам.